top of page
Kuşbakışı Toplantı Masası

YÜKSEK DÜZEYDE ÇALIŞAN BAĞLILIĞI

Her yıl yüzlerce kurumda binlerce çalışanla yapılan pek çok araştırmada, çalışanlara kişisel hedeflerinin kurum hedefiyle ne kadar uyumlu olduğu, kendilerini o kuruma ne kadar ait hissettikleri, çalıştıkları markayla gurur duyup duymadıkları ve şirketlerindeki liderlik kültürüne olan inançları soruluyor.
Bu sorulara verilen cevaplar, şirketler için çalışan bağlılığı meselesinin ne kadar öncelikli olduğunu ortaya koyarken bu konuda alınacak aksiyonlar için bir zemin oluşturmaktadır.
Çalışan Bağlılığının öncelikli mesele olduğu şirketlerde, bunun öncelikli mesele olmadığı şirketlere göre; müşteri memnuniyeti % 38, verimlilik % 22, kar artışı % 27 oranında daha fazla olduğu PWC’nin 2017 Çalışan Deneyimi raporunda net şekilde görülüyor.
Eğitim ve gelişim faaliyetleri, organizasyonlarda yüksek bağlılık yaratma konusunda gerekli olsa da yeterli olmamaktadır. Bağlılık endekslerini dolaylı ya da doğrudan etkileyen kök nedenlere odaklanmak ve bu nedenlerin ortadan kaldırılması için proje bazlı tematik aksiyon adımlarının atılması, çalışanların sürece dahil edilmesi ve organizasyondaki liderlerin bu alanda sorumlu tutulması yüksek düzeyde çalışan bağlılığı yaratmada oldukça önemlidir.

bottom of page